Στέλιος Παππάς: Για εμάς οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό. Τέλος στο εξοργιστικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ.

Μαρτίου 22, 2018
Από

 «Έχουμε κατορθώσει σήμερα, από τα διακόσια σαράντα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν, να φτάσουμε στα τετρακόσια. Δίνουμε ένα πολύ μεγάλο αγώνα κι αυτό μας έχει δώσει και τη δυνατότητα να φτάσουμε τα τετρακόσια, αλλά βεβαίως η πόλη έχει ανάγκη για περισσότερα, είναι σαφές αυτό, δεν θα το κρύψουμε, η πόλη έχει ανάγκη από πεντακόσια» είπε ο Σ. Παππάς σε εκδήλωση για τις συγκοινωνίες στο Ωραιόκαστρο.

Ο Στέλλιος Παππάς  αποτελεί μια εμβληματική μορφή  της Αριστεράς, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη,  που τον διακρίνει η εντιμότητα του γνήσιου αριστερού, ταγμένο στις ιδέες του, στην κοινωνία  και στην οικογένειά του.

Ο Στέλιος, όπως τον αποκαλούν όλοι, έζησε φτώχεια, φυλακή, ξύλο, εξορία, κυνηγητό και αμφισβήτηση. Για τα δυο παιδιά του τον Νίκο και τον Μάριο ήταν και είναι «ο  πατέρας που όλα τα παιδιά  θα θέλανε να είχανε», ενώ τώρα είναι ο παππούς που όλα τα εγγόνια θα θέλανε να έχουνε και είναι βέβαιο ότι θα γίνει και για τους Θεσσαλονικείς, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, που όλοι θα θέλαμε.  

Ανέλαβε καθήκοντα προέδρου στον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ, με προσδιορισμένη τη χρονική διάρκεια της θητείας του, με συγκεκριμένα καθήκοντα και χωρίς αμοιβή. Ανέλαβε  με άλλα λόγια μια ειδική αποστολή από το Μαξίμου, για να καθαρίσει την «κόπρο του Αυγεία» από τον αμαρτωλό ΟΑΣΘ.  

Όσα εμπόδια κι αν θελήσουν να βάλουν μπροστά μας, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει,  είπε ο Σ. Παππάς και συνέχισε για το ρόλο της νέας διοίκησης  που είναι διπλός.   Ο πρώτος είναι να εκκαθαρίσουμε τον οργανισμό και μάλιστα  εν λειτουργία και ο δεύτερος ρόλος είναι, με αυτά τα λίγα  μέσα που  έχουμε, να διασφαλίσουμε ένα καλό επίπεδο συγκοινωνιακού έργου, ώστε οι πολίτες να αισθάνονται, όχι αντίπαλοι με τον οργανισμό, αλλά φίλοι.

Και τόνισε χαρακτηριστικά ότι : «Δυστυχώς, ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη περνά μέσα από την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, διότι ήταν ένας φορέας με πολλές – εντός και εκτός εισαγωγικών – αμαρτίες, τις οποίες είμαστε υποχρεωμένοι να αναδείξουμε, όχι και να τις συγχωρήσουμε».

Ανάμεσα στο ακροατήριο, υπήρχαν και πρώην μικρομέτοχοι του ΟΑΣΘ, που δημιούργησαν και εντάσεις. Απευθυνόμενος σε αυτούς ο Σ. Παππάς είπε:«Αν σας πω τις τιμές των συμβολαίων που έχουμε στα χέρια μας, των μικρομετόχων, είναι της τάξεως των τριακοσίων πενήντα ευρώ (το 1/8ο της μετοχής), των επτακοσίων ευρώ (το 1/4ο της μετοχής)… και άλλες περιπτώσεις, τα οποία μπορεί να τα έχουν αγοράσει οι άνθρωποι, κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτό όμως δεν αφορά τον οργανισμό. Γιατί αυτές, οι δεκάδες χιλιάδες, δεν φτάσανε ποτέ μέσα στον οργανισμό. Κι έχει μια σημασία να βρούμε τη διαδρομή του χρήματος».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπογράμμισε επίσης ότι όλα αυτά τα χρόνια, παρατύπως, δεν δημοσιευόταν ισολογισμοί του οργανισμού και επομένως, μεταξύ άλλων, δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί ούτε η φερεγγυότητα του από την αγορά, ούτε η υγεία του, ούτε και η αξία της μετοχής του. «Έχουν γίνει σημεία και τέρατα σε αυτό το επίπεδο, σημεία και τέρατα» είπε ενώ πρόσθεσε,  ότι το μέρισμα δεν αποδίδονταν, όπως προβλέπεται, στο τέλος των χρήσεων, ενώ το επιχειρηματικό κέρδος καταχωρούνταν στα έξοδα.

Εάν δεν γινόταν αυτή  η παρέμβαση του κράτους ο ΟΑΣΘ με την παλιά μορφή των μετόχων θα είχε κλείσει. Ήδη αδυνατούσε να πληρώνει του εργαζόμενους και αδυνατούσε να παρέχει συγκοινωνία στους πολίτες. Τον κρατήσαμε στη ζωή με τεχνητές αναπνοές. Δε νοείται να υπάρχει φορέας, ο οποίος να έχει συγκοινωνιακό έργο 50 εκατ. ευρώ και να παίρνει και 100 εκατ. από το κράτος για να μπορέσει να συντηρηθεί. Αυτό ήταν εξοργιστικό, για να μην πω σκάνδαλο.

Ο λαός τα πλήρωνε αυτά προφανώς. Ο λαός πλήρωνε όλα αυτά τα χρόνια, αυτά τα 100 εκατ. ευρώ. Γι’ αυτό και στις πρώτες λίστες που δημοσιεύσαμε είπαμε πόσα ακριβώς ήταν τα κέρδη που μοιράζονταν και τι ακριβώς έβαζε το κράτος. Το οποίο μόνο για τα τελευταία 25 χρόνια υπολογίζεται να έχει βάλει 2,24 δις ευρώ!!

Τα χρέη και οι απαιτήσεις του Ο.Α.Σ.Θ.

Για την οικονομική κατάσταση του Οργανισμού σήμερα ο κ.Παππάς σημείωσε ότι βρήκαν πάνω από 100 εκατ. χρέη . Άδεια τα ράφια και οι αποθήκες από ανταλλακτικά, αδυναμία προμηθειών ανταλλακτικών επειδή κανένας προμηθευτής δεν προμήθευε λόγω υψηλών χρεών.

 Τον ισολογισμό η προηγούμενη διοίκηση ουδέποτε τον δημοσίευε και δεν τον δημοσίευε επειδή καταλόγιζαν το επιχειρηματικό κέρδος στα έξοδα.

Ο Φώτης Μπίμπασης (πρόεδρος του Σωματείου Εμποδιζόμενων Ατόμων «Αναπηρία Σήμερα»), μέλος του Δ.Σ του ΟΑΣΘ. «Τα ΑμεΑ στο επίκεντρο και όχι στο περιθώριο, της κοινωνικής ζωής», στην εκδήλωση στο Ωραιόκαστρο. Δίπλα ο Δ. Λιοτήρης και ο Γ. Παπακωνσταντίνου και ο Α. Πολυχρονίδης.

Το μόνο που δεν άλλαζε ήταν το επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο ήταν περίπου 16 εκατ. ευρώ. Όλα τα άλλα αλλάζανε. Είναι δυνατόν; Είμαστε στη διάθεση όλων, σε πλήρη διαφάνεια».

 Για τις ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης

«Φουσκώνανε λογαριασμούς. Για να σας δώσω να καταλάβετε. Είναι δυνατόν το 2014 τα έξοδα, να είναι 59 εκατ., τα συμβατικά 67 εκατ. και το 2015 το 67 εκατ. να γίνει 104; Δηλαδή τι έγινε ακριβώς ρε παιδιά; Τι έγινε ακριβώς και αυξήθηκαν; Για παράδειγμα εγώ δεν είδα να έχει αγοραστεί κάποιο καινούργιο λεωφορείο.

 

Υπάρχει  αβεβαιότητα ως προς τις απαιτήσεις γιατί δεν υπάρχουν συμβόλαια. Υπάρχει ένα χρέος της τάξης των 47 εκατ. ευρώ που είναι στο ΙΚΑ και στην εφορία. Από τη στιγμή που ανέλαβε η νέα διοίκηση δεν χρωστάει ούτε μισθούς, ούτε εισφορές «Πληρώσαμε γύρω στα 7 εκατ. ευρώ για ανταλλακτικά και τα φέρνουμε βόλτα με όσα εισπράττουμε. Αυτή είναι η κατάσταση».

«Το λεωφορείο πρέπει να κάνει προληπτική συντήρηση. Ξέρετε πόσα χρόνια είχαν να κάνουν προληπτική συντήρηση; Από τρία έως πέντε χρόνια. Στο λόγο της τιμής μου. Το μόνο κριτήριο που υπήρχε τότε ήταν να μοιράσουν μέσω του μερίσματος τις πελατειακές τους σχέσεις. Όταν το λεωφορείο δεν κάνει την προληπτική συντήρηση παρουσιάζει συνεχώς ζημιές. Έχουμε ένα λεωφορείο, μπαίνει μέσα, το επιδιορθώνουμε, βγαίνει έξω κάνει τα δρομολόγια και παρουσιάζει αλλού ζημιά.

Η προληπτική συντήρηση είναι αυτή που δίνει χρόνο ζωής. Θα μπορούσα να πω ότι το δικό μου έργο είναι να κάνω την εκκαθάριση και να τελειώνουμε αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε την πόλη χωρίς λεωφορεία. Έχουμε ένα στόχο ώστε μέσα στο επόμενο τρίμηνο να εξασφαλίσουμε άλλα 50 – 60 λεωφορεία για να ανακουφιστεί η πόλη. Αυτό θα γίνει με τους τεχνίτες μας, τεχνίτες που θα προσλάβουμε και με τη συνεργασία της ΕΛΒΟ. Ταυτόχρονα πάμε σε μια συνολική αναδιαμόρφωση των γραμμών, γιατί βλέπετε στο κέντρο ιδιαίτερα, ένα λεωφορείο «τιγκαρισμένο», πέφτουν οι άνθρωποι απ’ έξω και ένα άλλο να έρχεται από πίσω άδειο.

Τα λεωφορεία δεν όλα παλιά, τα λεωφορεία έχουν πρόωρη γήρανση ακριβώς επειδή δεν υπήρχε η προληπτική συντήρηση. Κάνοντας αυτή τη συνεργασία που σας είπα ένα μέρος θα αρχίσει να κάνει προληπτική συντήρηση έτσι ώστε να τους δώσουμε μεγαλύτερο χρόνο ζωής. Σήμερα στους δρόμους κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 400 λεωφορεία».

«Ο νόμος είναι πάρα πολύ σαφής. Ο νόμος λέει ότι ο ΟΑΣΘ έχει περιθώριο ζωής μέχρι το 2019 και στη συνέχεια αναλαμβάνει ο ΑΣΥΘ. Ο ΑΣΥΘ είναι ο νέος φορέας. Αυτό που κοιτάμε εμείς είναι να μην παραδώσουμε τα χάλια που παραλάβαμε και ταυτόχρονα να συμβάλλουμε στο συνολικό σχέδιο που υπάρχει στην κυβέρνηση για την αναμόρφωση των αστικών συγκοινωνιών στη χώρα. Ο ΟΑΣΘ και το Μετρό με το οποίο είμαστε σε πολύ καλή συνεργασία είναι προφανές ότι θα κάνουν συνδυαστικές αστικές συγκοινωνίες.

Δηλαδή θα αποφορτίσουμε το κέντρο, θα κάνουμε διαδικασία μετεπιβιβάσεων προκειμένου να αποφευχθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στο κέντρο και να καλυφθούν περιοχές που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονται».

Τέλος στο δίλλημα “κόμιστρο, ή το τσεκάκι για να πάει να πληρώσει”, εμείς απαντάμε το κόμιστρο» είπε ο Σ. Παππάς, υπογραμμίζοντας ότι πρωταρχική είναι η ανάγκη να νοιώσει ο χρήστης των αστικών συγκοινωνιών, με το ένα ευρώ που πληρώνει, ότι συμμετέχει στη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης του.

 Γιατί για  μας οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό. Το κοινωνικό αγαθό προσφέρεται με την έννοια της καθολικής εφαρμογής, και επεσήμανε ότι είναι αναγκαία η αποκατάσταση της «φιλικής σχέσης του οργανισμού» με τον χρήστη των υπηρεσιών του, και για αυτό, όπως είπε, η νέα διοίκηση αντιλαμβάνεται το ρόλο του ελεγκτή του οργανισμού, όχι ως διώκτη, αλλά ως «συμβούλου» του επιβάτη.

Μοιραστείτε το άρθρο!!!

    Σχολιάστε

    Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    *


    + 3 = 6