ΟΑΣΘ, τέλος το φαγοπότι. Το κοντέρ άρχισε να γράφει κέρδη. Τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα.

Φεβρουαρίου 26, 2019
Από

 Ο κρατικός ΟΣΑΘ κοστίζει 100 εκατ. ευρώ λιγότερα τον χρόνο, από τον ιδιωτικό- Στέλιος Παππάς: «Απίστευτο πάρτι» από τους παλιούς μετόχους του «ιδιωτικού» οργανισμού συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

Από τον πρώτο χρόνο της θητείας της η  νέα διοίκηση, του Σ. Παππά  (7.8.2017 έως 6.8.2018), παρουσίασε κέρδη 5.449.158, 15 ευρώ. Αντιθέτως η προηγούμενη διοίκηση στο πρώτο επτάμηνο του 2017 (1.1.2017 έως 6.8.2017) παρουσίασε ζημιές 35.149.226,59 ευρώ!!!

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ο ΟΑΣΘ αποτελούσε  ένα μεγάλο οικονομικό, επιχειρησιακό άλλα και πολιτικό σκάνδαλο. Πακτωλός εκατομμυρίων ευρώ δίνονταν χωρίς κανέναν έλεγχο, ενώ, όπως αποδείχθηκε με τα διάφορα «ραβασάκια» βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, ο ΟΑΣΘ ήταν ένας ακόμη οργανισμός για την ικανοποίηση ρουσφετιών της εκλογικής τους πελατείας.

Οι αριθμοί κάτι μας

λένε…

Η κατασπατάληση δημόσιου χρήματος συνεχίστηκε μέχρι και ένα μήνα πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015. Στις 17 Δεκεμβρίου του 2014, με τον Νόμο 4313, υπέρ του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ για την πενταετία 2010-2014 καταλογίστηκαν επιπλέον περίπου 175,5 εκατ. ευρώ εις βάρος βεβαίως του Δημοσίου, ως αντισταθμιστική καταβολή.

Αυτά αποτελούσαν επιπρόσθετη καταβολή πέραν των 590.372.252 ευρώ που είχε ήδη λάβει για την ίδια περίοδο. Δηλαδή κόστισε στο κράτος συνολικά τη συγκεκριμένη πενταετία 765.833.689 ευρώ, που σημαίνει ότι κατά μέσον όρο 153.166.737 ευρώ ετησίως. Το πώς ακριβώς θα εξακριβωθεί όλη αυτή η σπατάλη παραμένει ζητούμενο…

Αλλά και στον ένα χρόνο της αποϊδιωτικοποίησης το ποσό αυτό μειώθηκε στα 69.925.826 ευρώ, όταν το προηγούμενο επτάμηνο στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ δόθηκαν περίπου 58.681.318 ευρώ, βάσει του παραπάνω νόμου.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι από τα περίπου 70 εκατ. ευρώ που έδωσε το κράτος στον κρατικό ΟΑΣΘ τον πρώτο χρόνο της αποϊδιωτικοποίησης τα περίπου 15 εκατ. ευρώ δόθηκαν για εξόφληση των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους και για την πληρωμή μέρους των οφειλών σε προμηθευτές, που εξαιτίας των μεγάλων χρεών που είχε δημιουργήσει ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ έπαψαν να δίνουν ανταλλακτικά…

Επίσης στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται και τα περίπου 10 εκατ. ευρώ για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, κάτι που ο ακριβός ιδιωτικός ΟΑΣΘ δεν εφάρμοζε απαιτώντας από το κράτος επιπλέον επιχορήγηση για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής.

Κανείς δεν ήθελε να

σταματήσει το

«φαγοπότι»

Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν ότι στον ΟΑΣΘ γινόταν ένα συνεχές και μεγάλο «φαγοπότι», που καμία κυβέρνηση της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ δεν ήθελε να το διακόψει… Η προηγούμενη διοίκηση, γνωρίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα προχωρήσει στην αποϊδιωτικοποίηση, άφησε τον Οργανισμό να καταρρεύσει σε κάθε επίπεδο. Άφησε απλήρωτους τους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα να προχωρήσουν σε πολυήμερες κινητοποιήσεις, αφήνοντας τη Θεσσαλονίκη χωρίς αστική συγκοινωνία.

Άφησε τον στόλο των λεωφορείων, που δεν της ανήκαν, σε χείριστη κατάσταση, αφού από τα 600 λεωφορεία μόλις 245 ήταν ικανά να κυκλοφορούν στους δρόμους, γεγονός που καταγράφεται ως φθορά δημόσιας περιουσίας. Άφησε τεράστιες βραχυχρόνιες υποχρεώσεις (άμεσα απαιτητά χρέη) περίπου 102 εκατομμυρίων και άδεια ταμεία, μόλις ένα εκατομμύριο διαθέσιμα. Άφησε πίσω της ένα χάος που ακόμη δεν είναι εύκολο να συμμαζευτεί.

Το «πάρτι» με τις

μετοχές

Το μόνο στο οποίο φάνηκε συνεπής ήταν το μοίρασμα των εξασφαλισμένων -και μάλιστα διά νόμου- μερισμάτων στους μετόχους (τους μοίρασε 35 εκατομμύρια τα χρόνια 2015-2017). Ανεξάρτητα από το αν ο ΟΑΣΘ ήταν βαριά ζημιογόνος, οι μέτοχοι μετρούσαν μόνο κέρδη. Μεγάλο το «πάρτι» και με τις μετοχές, που, όπως είναι φυσικό, όταν άλλαζαν χέρια πωλούνταν σε τρελά ποσά, αν και η αξία τους στα συμβόλαια, εμφανιζόταν ως λίγες εκατοντάδες ευρώ.

Μέχρι και σήμερα επί της οδού Παπαναστασίου ξέμεινε και υπάρχει πινακίδα σε κατάστημα που «διαλαλεί» την προφανώς παλιά ενασχόληση του ιδιοκτήτη της επιχείρησης με την αγοραπωλησία μετοχών του ΟΑΣΘ. Ορισμένοι μέτοχοι, όταν ήθελαν να πουλήσουν τη μετοχή τους, έβαζαν και αγγελίες σε εφημερίδες αναγράφοντας το ποσό που απαιτούσαν, το οποίο ήταν υπέρογκο σε σχέση με την αναγραφόμενη αξία της μετοχής.

Έτσι τον Φεβρουάριο του 2010 στο εφημεριδάκι «Τα Νέα του ΟΑΣΘ», που κυκλοφορούσε ο Οργανισμός υπάρχει η εξής ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή του τότε προέδρου Χρ.Στεφανίδη: «Παρακαλούνται οι κ. μέτοχοι που βρίσκονται σε διαδικασία πώλησης μετοχής να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις δημοσιεύσεις στον Τύπο σχετικά με το θέμα τους.

Η δημοσιοποίηση του χρηματικού αντιτίμου για την αγορά δεν εξυπηρετεί κανέναν ουσιαστικό λόγο και παράλληλα δημιουργεί προβλήματα στις μετά την πώληση συναλλαγές με τις δημόσιες υπηρεσίες».

Τι άλλο θα δουν τα μάτια μας…

Ο ΟΑΣΘ τερματίζει το βίο του ως προς την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στο τέλος του 2019, το οποίο περνάει στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ). Ήδη οι αρμόδιες επιτροπές δουλεύουν το καταστατικό και τον κανονισμό του νέου οργανισμού, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός διμήνου. Ωστόσο ο κ. Παππάς, όταν ερωτάται, απαντάει με νόημα: Η εκκαθάριση δεν τέλειωσε ακόμα και κανείς δεν ξέρει τι άλλο θα δουν τα μάτια μας…

Από την «Αυγή».

Μοιραστείτε το άρθρο!!!

    Σχολιάστε

    Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    *


    8 × 5 =